Jste zde

Domů » Agregátor zdrojů » Zdroje

Turistické cíle

Katalog turistických míst a cílů
Aktualizace: 4 hodiny 53 min zpět

Turistický rozcestník Čertovina - Horní Rybníky

30. březen 2015 - 0:00

Turistický rozcestník je umístěn u autobusové zastávky a hasičské zbrojnice. Prochází tudy tato značená trasa:

zelená SV směrem - Horní Radechová a dále po žluté Studénky nad Hronovem

zelená JZ směrem - Osičiny, Pod Bukovou horou a dále po modré Špinka nebo Řešetova Lhota

Turistické rozcestí Hadí hora

30. březen 2015 - 0:00

Turistické rozcestí potkáme na kopci nad Horní Radechovou. Procházejí tudy tyto značené trasy:

zelená SV směrem - Horní Radechová

zelená JZ směrem - Horní Rybníky, Pod Bukovou horou

žlutá SV směrem - Horní Radechová, Studénky a dále po červené Náchod nebo Hronov

žlutá JZ směrem - U Čertoviny, Zábrodí, Špinka

Turistické rozcestí Horní Radechová

30. březen 2015 - 0:00

Turistické rozcestí v centru obce u hlavní silnice. Prochází tudy tato značená trasa:

žlutá SV směrem - Studénky a dále po červené buď Náchod nebo Hronov

žlutá JZ směrem - U Čertoviny, Zábrodí, Špinka

Turistické rozcestí Lipí

30. březen 2015 - 0:00

Turistické rozcestí najdeme v centru obce u kapličky. Procházejí tudy tyto značené trasy:

modrá SV směrem - pod Jiráskovou chatou, Vyhlídka, Náchod - Rozkoš a po zelené Náchod

modrá JV směrem - Peklo, Na Vartě (rozhledna), Sendraž,

zelená JZ směrem - Ostrovy (Metuje), dále po žluté buď Náchod nebo Peklo

Turistické rozcestí U Přibyslavi

30. březen 2015 - 0:00

Turistické rozcestí najdeme na okraji obce. Procházejí tudy tyto značené trasy:

zelená SV směrem - Peklo, Údolí Olešenky, Pod Dubovicí, Česká Čermná, Brzozówie (PL), Náchod - Běloves

zelená JZ směrem - Na Horách, Dobenín, Václavice žst., Vysokov, Starkoč, Zblov, Zlíč, Babiččino údolí, Vestec, Větrník

žlutá JV směrem - Koníček (vyhlídka), Peklo, Ostrovy, Bražec, Náchod

žlutá JZ směrem - Nové Město nad Metují, Klopotovské údolí, Slavoňov

Turistické rozcestí Přibyslav - náves

30. březen 2015 - 0:00

Turistické rozcestí najdeme na návsi u autobusové zastávky. Procházejí tudy tyto značené trasy:

zelená SZ směrem - Na Horách, Dobenín, Václavice žst., Vysokov, Starkoč, Zblov, Zlíč, Babiččino údolí, Vestec, Větrník

žlutá V směrem - Koníček (vyhlídka), Peklo, Ostrovy, Bražec, Náchod

žlutá J směrem - Nové Město nad Metují, Klopotovské údolí, Slavoňov

Kalvárie u Valdštejna

30. březen 2015 - 0:00

Kalvárie nebo taky Tři kříže u Valdštejna najdeme na okraji skal asi 250 metrů vzdušnou čarou od hradu Valdštejn. Od křížů je krásný výhled právě na hrad, dále na údolí mezi Sedmihorkami a Turnovem. Přímo proti nám se pak vypíná Hamštejnský hřeben a samozřejmě dominanta tohoto kraje Kozákov.

Jak se na Kalvárii dostat? To je malinkatý oříšek. Turisticky značená cesta tam bohužel (nebo bohudík?) nevede. Nejjednodušší je dojít na rozcestí U Konic. Tady uvidíme čtyři cesty. Tři z nich mají turistické značení (červené a žluté), čtvrtá nikoliv. To je ta správná. Cesta mírně klesá mělkým skalnatým údolím a po cca 280 metrech z ní odbočuje vlevo vyšlapaná pěšina nahoru do stráně. Potkáme do skály vyhloubenou jeskyňku (Boží hrob) a od ní už jsou kříže vidět. Ta hlavní cesta za zmíněnou pěšinou začne klesat o dost prudčeji k zeleně značené cestě od Pelešan na Valdštejn, i tudy se tedy dá na Kalvárii dostat.

Kde se tam ty kříže vzaly, nevím. Ale pamatuji si, že když jsem tady byl úplně poprvé coby malý kluk, vyprávěl mi otec starou legendu. Podle ní jel na Valdštejn na koni nějaký kníže (nebo podobný mocipán). Zdržel se a do zdejších lesů dorazil už za tmy. Hnal koně, jak to šlo, ale odbočil na špatnou cestu. Najednou kůň svévolně prudce zastavil. Kníže chtěl koně pobídnout dál, ale konečně si všiml, že stojí na okraji skály nad hlubokou propastí, do které by spadli. Z vděčnosti, že při své noční jízdě nepřišel o život, nechal na tomto místě postavit právě ony tři kříže.

Ať už je to pravda nebo to bylo všechno úplně jinak, místo je to krásné a určitě za tu zacházku z hlavní cesty stojí.

Libeň - dolní tok Rokytky

Rokytka protéká také Libní

Rokytka pramení nedaleko Říčan jihozápadně od Tehovce. Je dlouhá 37,5km. Protéká několika rybníky, přírodní rezervací Mýto, u Nedvězí protéká přírodním parkem Rokytka. Potom nabírá vodu z Běchovického, Říčanského, Svépravického a Hostavického potoka. V Praze teče v Hloubětíně mezi Poděbradskou a Kolbenovou ulicí.

Na dolním toku se objevuje ve Vysočanech pod Freyovou ulicí poblíž Harfy. Krytá stromy teče kolem ulice Na Břehu a pokračuje zeleným koridorem s cyklostezkou přes Podvinný mlýn a dále Libní až do Vltavy. Zenklovu ulici podtéká mostkem, který je jako první betonový most technickou památkou. Tento most byl postaven již v roce 1896. Na Elsnicově náměstí je Rokytka zaklopena betonem, na kterém je umístěn parčík. Dále je koryto Rokytky vedeno lichoběžníkovým profilem až k zaústění do Vltavy. Ústí říčky je zakončeno protipovodňovou stavbou postavenou po povodních v roce 2002.

Od Elsnicova náměstí vede kolem Rokytky přírodovědná naučná stezka, která pokračuje vpravo přilehlými Thomayerovými sady. Zajímavá procházka od soutoku Rokytky s Vltavou vede vlevo na Rohanský ostrov, přes který je možné dojít do Holešovic, nebo Karlína.

Stříbrná studánka u Milštejna

30. březen 2015 - 0:00

Studánka se nachází asi 200m na sever od Milštejna. Dojdete k ní po neznačené pěšině, podél skalních masivů a věžiček. Studánka je umístěna stranou od vlastního vývěru vody ze země, který je asi 50 m nad studánkou.

Milník v Litvínově.

Na hlavní cestě spojující Osek s Chomutovem stával v minulosti na rozcestí v Litvínově - Chudeříně milník, který ukazoval směr na Klíny, kde byly rudné doly a směr do Šumné, kde se ruda zpracovávala.

Milník byl vysoký 3,5 metru a měl tvar sužujícího se válce. Protože byl bílý tak se mu říkalo Bílý sloup a okolí U Bílého sloupu.

Při rozšiřování zástavby byl milník v roce 1925 odstraněn. Byl rozebrán na tři díly, které pak sloužily jako patníky u silnice na Klíny.

Zachovaly se pouze dva kusy, které byly v roce 2006 vyzvednuty ze země. Milník byl zrestaurován do původní podoby a v roce 2008 byl usazen poblíž místa, kde původně stával.

Šumperk – budova 5. ZŠ a dětské 8D hřiště

29. březen 2015 - 0:00

I když se to možná nezdá, tak tento článek na Turistiku skutečně patří. Vždyť první krůčky a lezecké úspěchy budoucích turistů a horolezců probíhají právě na podobných hřištích a troška toho vzdělání se také občas hodí. Navíc si návštěvníci města Šumperk, považovaného za bránu Jeseníků, zvláště jsou-li obtěžkáni větším počtem nezbedných ratolestí, potřebují také někde odpočinout a děti na veřejně přístupné hřiště odložit. To, které najdeme při 5. ZŠ na Vrchlického ulici č. 22, je sice téměř naprostou novinkou, ale své pravidelné návštěvníky si už našlo. A jen na doplnění úplného úvodu a potvrzení oprávněnosti tohoto článku: 5. ZŠ se ráda pochlubí také svou historickou etapou, kdy bohatá mimoškolní činnost žáků vrcholila v období letních prázdnin pobytem žáků na turistických základnách Hartmanka a Wolfka v nádherném přírodním prostředí nad Komňátkou a Podlesím.

Samotná budova této šumperské základní školy byla slavnostně otevřena v únoru roku 1969. Byla to tenkrát velká sláva, protože Šumperk získal novou školní budovu po více než čtyřiceti letech. Byla postavena v severní části okresního města a měla být školou moderní, dokonale vybavenou, s učebnami orientovanými na jihozápad. Škola byla projektována pro téměř jedenáct stovek žáků a její budovu doplňovala tělocvična a později také samostatná budova s jídelnou, kuchyní a školní družinou. Budovy měly být spojeny krytým koridorem, ale tato část projektu se už nikdy neuskutečnila. A i když to škola možná moderní byla, nám, kteří jsme tento ústav nikdy nenavštěvovali (myslím pouze tuto budovu, jinak školní docházka byla – k velkému překvapení našeho potomstva – i v dobách našeho dětství povinná). přišla vždy nezajímavá, nudně šedá až silně nevzhledná. Ne že by v Šumperku některá školní budova v 70. letech minulého století zářila jasnými pastelovými barvami, ale tady to prostě bylo nějaké šedivější …

V posledních letech prochází všechny šumperské školy rozsáhlou revitalizací, jejímž úkolem je zejména snížit energetickou náročnost budov a snížit tím finanční zatížení školy. Někdy se výměna oken a zateplení obvodového pláště povede lépe, někdy dojde opravdu jen k velké finanční úspoře, ale revitalizace 5. ZŠ se vysloveně vydařila. Škola je teď výrazně světlejší, ale současně i pestřejší. Prostě dětskýna očima koukatelnější. A v rámci celkové úpravy se mezi školní budovou a atletickým oválem objevilo dětské hřiště 8D, což je originální český produkt, který dětem nabídl netradiční prolézačky ve tvaru zvířat. Na Vrchlického ulici zvolili variantu Safari, ale v nabídce jsou i další možnosti, a to Oceán, Farma a Dino. A jak už je dnes dobrým zvykem, jednotlivé atrakce jsou vyrobeny z vysoce kvalitních ekologických materiálů, samozřejmě za dodržení všech evropských norem.

Ale vážně: hřiště se opravdu povedlo a spolu se školou teď zatraktivnilo tuto část města. Tento způsob využití evropských peněz mně přijde rozhodně smysluplnější, než vybudování celkem nepochopitelného a nepříliš vzhledného šumperského městského parku „U pekárny“ nebo hmyzí hotely, které se nacházejí na školním pozemku mezi 5. ZŠ a Lidickou ulicí..

Naučné stezky pro rodiny s dětmi v okolí Špindlerova Mlýna

29. březen 2015 - 0:00

Ski areál Sv. Petr ve Špindlerově Mlýně je výchozím místem čtyř naučných stezek, určený pro rodiče s dětmi. Na Medvědíně najdeme naučnou stezku příznačně nazvanou Medvědí cesta, jež poskytne malým návštěvníkům zajímavou formou informace o největší šelmě volně žijící v naší přírodě. Jednotlivá zastavení na naučné stezce jsou vyzdobena dřevěnými skulpturami medvěda. Stezka vede po trase horní stanice lanovky na Medvědín - Šmídova vyhlídka - Horní Mísečky - bufet Stopa - Harrachova skála - Bobovka - dolní stanice lanovky na Medvědín, s celkovou délkou 7,9 km.

Stopařova stezka je druhou naučnou stezkou, která stála na začátku budování naučných stezek pro rodiny s dětmi v okolí Špindlerova Mlýna. Stopařova stezka je zaměřena především na starší děti, které má opět zábavnou formou seznámit s faunou Krkonoš. Zajímavé jsou dřevěné plastiky zvířat, jako například kuny, jelena, jezevce doplněné o informační tabule, poskytující základní charakteristiku jednotlivých druhů zvířat. Délka trasy je 7,7 km.

Od května 2014 jsou původní dvě naučné stezky rozšířeny o další dvě nazvané Krakonošův příběh a Mechová pěšinka. Stezka Krakonošův příběh o délce 9,5 km je určena mladším dětem a nabízí jim pověsti vztahující se k vládci Krkonoš. Poslední stezka Mechová pěšinka seznámí mladé návštěvníky Krkonoš na okruhu dlouhém 3,7 km s krkonošskou florou. U všech zastavení naučných stezek nalezneme dřevěný stolek s lavičkami, ve většině případů zastřešený.

S Rybičkou na nádraží v Sušici.

29. březen 2015 - 0:00

Sušické nádraží se stavělo za časů císaře pána a stále patří mezi ta, která jsou udržovaná a dokonce bylo zařazeno do soutěže o nejhezčí nádraží v zemi. Akce s Rybičkou přes čtyři kraje měla i tady svoji zastávku. I když nedělní, studené a podmračené ráno nic hezkého nevěštilo, bylo setkání s Rybičkou více než zajímavé. A protože vlak tažený parní lokomotivou se často nevidí, vyšli jsme mu naproti. Vybrali jsme si část tratě u Malé Chmelné a čekali na tu nejlepší fotku. Vláček se přehnal a tak hurá za ním na nádraží. Dav zájemců obklopil lokomotivu, hasiči doplňovali vodu a bylo to takové hezké představení. Škoda, že vozy byly novějšího data výroby. Čas strávený pořizováním fotek ze všech možných stran vypršel a po příjemně strávené hodince se opět vlak vydal na další cestu.

Bobři u Železné Rudy

Kdo bude putovat ze Železné Rudy směrem na Špičák po zelené turistické značce neměl by po cestě minout místo, kde je krásně k vidění stavební aktivita bobrů, kteří se zde zabydleli na jednom z přítoků do Jezerního potoka. Místo se nachází cca 100 metrů před pohřebištěm barabů po levé straně.

Bobry jsme sice neviděli, ale ukázka jejich stavební dovednosti nás dost zaujala.

Vyšší Brod - kostel Nanebevzetí Panny Marie

29. březen 2015 - 0:00

Nádherný chrám Nanebevzetí Panny Marie je neodmyslitelnou součástí cisterciáckého kláštera ve Vyšším Brodě. Jeho základy byly položeny téměř současně se založením kláštera v polovině 13. století a celá jeho stavba byla dokončena přibližně po 100 letech. Kostel je postaven na půdorysu kříže směrovaného na východ. Jedná se o trojlodí, přičemž obě boční lodě jsou stejně vysoké jako loď hlavní. Do prostoru příčné lodi, která je charakteristická pro všechny cisterciácké řádové kostely, jsou vsazeny celkem čtyři kaple. Chrámový interiér pak nabízí k vidění mj. pozoruhodný raně barokní hlavní oltář a osm oltářů vedlejších. Za nejzajímavější z nich můžeme považovat ty nejstarší. Jsou dva a oba pozdně gotické. Jedná se o oltáře sv. Barbory z roku 1525 a sv. Rocha, který je ještě o rok starší. Celý interiér prošel v letech 2011 až 2012 generální rekonstrukcí, stejně jako vedle stojící kaple sv. Anny. Klášterní kostel Nanebevzetí Panny Marie je však památkou natolik skvostnou, že se u ní určitě nespokojíme pouze s těmito základními informacemi.

Nejprve si prozradíme několik technických dat. Celková vnitřní délka chrámu je 52 metrů, šířka v příčné lodi 29 m a výška k vrcholu klenby 17,5 metru. Pokračovat budeme pohledem do interiéru a popisem nejzajímavějších částí jeho mobiliáře. Např. mnišský chór, nacházející se uprostřed hlavní lodi, pochází z roku 1725 a jeho autorem je bratr-laik Josef Raffer. Tento umělec postupně vytvořil také zpovědnice a knihovní skříně. Chór je dřevěný, bohatě vykládaný a zlacený. Jého horní část zdobí sochy významných církevních osobností. V kostele najdeme také dvoje varhany, přičemž velké varhany, pocházející z 19. století, jsou umístěny na barokním kůru a doplňují je ještě malé varhany, které jsou vestavěny do levé boční stěny mnišského chóru. A vrátit se ještě musíme k hlavnímu oltáři, který je monumentálním raně barokním dílem dvou řádových bratrů-laiků (jak je vidět, cisterciáci byli opravdu celkem soběstační). Řezbář Linhart Wulliman a malíř Georgius oltář vytvořili v letech 1644 až 1646. Tento oltář je rovněž dřevěný i bohatě zlacený a jeho zajímavostí je fakt, že se hlavní oltářní obraz během církevního roku celkem čtyřikrát - podle liturgického období - mění. Za nejdůležitější však můžeme považovat obraz Nanebevzetí Panny Marie. Patronku kláštera i celého řádu zde v roce 1654 zpodobnil Josef Houska, a to podle předlohy Josefa Heinze. Po stranách oltáře stojí dvě sochy v nadživotní velikosti; vlevo vidíme prvního cisterciáckého papeže Evžena III., vpravo pak spolupatrona řádu, sv. Bernarda z Clairvaux. Zbytky gotických fresek, které původně zdobily kněžiště a které byly v 19. století téměř kompletně zničeny, již neuvidíme, protože jsou překryty dvěma velkými obrazy z 19. století. Jejich autory jsou Josef V. Hellich a Bartoloměj Čurn.

Součástí interiéru klášterního chrámu jsou také zajímavé náhrobní kameny. V kapli sv. Benedikta můžeme např. vidět - v podlaze zapuštěný - náhrobník hraběte Zrinského (+1612), syna poslední Rožmberkovny, Evy. V kapli sv. Bernarda se zase nacházejí figurální náhrobníky opatů, pocházející ze 17. století. A když už jsme u těch kaplí, tak té, která je zasvěcena Panně Marii dominuje novogotický oltář s deskovým obrazem Milostné Panny Marie, známým jako Vyšebrodská madona. Tento gotický skvost pochází z období těsně po roce 1400. Dílo anonymního autora bylo již – jistě nepřekvapivě – dávno zabaveno Prahou a vidět ho můžeme v NG. Zdejší obraz je kopií prof. Bohuslava Slánského z roku 1939. Nejstarší částí kláštera je však dnešní sakristie, do které se vstupuje krásným portálkem, v jehož tympanonu se nachází reliéf s biblickým motivem „Lišky na vinici“.

Říká se, že v podobě klášterního kostela, zejména jeho východní části a příčné lodi – se vhodně a vysoce esteticky prolíná severofrancouzská klasická gotika, její dynamičtější poklasický sloh a starší fáze české architektury. V každém případě je však jisté, že kostel Nanebevzetí Panny Marie - stejně jako celý cisterciácký klášter ve Vyšším Brodě - je bezesporu jednou z nejvýznamnějších a nejpozoruhodnějších kulturních památek jižních Čech

Bývalá zemědělská nádrž Skupice

29. březen 2015 - 0:00

Nádrž na vodu vybudovaná na vrchu Skupice v 60. letech k zavlažování okolní zemědělské půdy.

Přírodní divadlo Žáravice

Přírodní divadlo bylo vybudováno v lokalitě  „Na Hradech“ v roce 1954,  sehrálo se v něm mnoho divadelních představení a Žáravice se staly dostaveníčkem mnoha diváků z širokého okolí. V roce 1975 bylo vybudováno zázemí divadla – klubovna a šatna. V krásném lesním prostředí účinkovaly i profesionální soubory, často zde hostuje divadelní soubor z Chlumce na Cidlinou.

Ski areál Svoboda nad Úpou

28. březen 2015 - 0:00

SkiResort ČERNÁ HORA – PEC je největší lyžařský resort v ČR. Nabízí 37 km sjezdovek na 1 skipas.

Tvoří ho 5 areálů: Černá hora-Janské Lázně, Pec p. Sněžkou, Černý Důl, Velká Úpa, Svoboda n. Úpou

Svoboda nad Úpou je nejmenší, ale velmi příjemný areál pro rodiny s malými dětmi a pro začátečníky.

Vhodný hlavně pro rekreační lyžování a snowboarding. Na trati obřího slalomu s časomírou si můžete změřit svoji rychlost. Večerní lyžování díky umělému osvětlení sjezdovek Duncan 1 a Duncan 2.

V areálu platí jednotný skipas pro celý SkiResort. V rámci jednodenního lyžování můžete využít i samostatný ceník areálu. Večerní lyžování má zvláštní tarif.

AREÁL V ČÍSLECH:

Svoboda nad Úpou

Zařízení: 3x lyžařský vlek

Počet km sjezdovek: 1,1 km

Technický sníh: 1,1 km

Počet km běžeckých tratí: 2 km

Přepravní kapacita: 2 000 osob / hod.

Modré sjezdovky: 100%

Červené sjezdovky: 0%

Černé sjezdovky: 0%

Tipy:

Sjezdovky pro začínající lyžaře a rodiny s dětmi Večerní lyžování na Duncanu (2x 0,3 km) Trať obřího slalomu s časomírou FordBar – Cappy Hot 10Kč, Espresso 20Kč, Hruškovice 30Kč, SkiExpress menu, Fast Food

Kontakt:

MEGA PLUS s.r.o.
Černohorská 265
542 25 Janské Lázně
Infolinka: 840 888 224
Email: skiresort@skiresort.cz
www.skiresort.cz

Zajímavost v zámeckém parku Bzenec, prastará lípa

28. březen 2015 - 0:00

Přilehlý anglický park u zámku v Bzenci se může pochlubit svým Památným stromem - prastarou lípou, má přes 500 let. Byla nejmohutnější lípou u nás. Kmen byl silným větrem vyvrácen někdy v 18. století a rozdělen na devět částí, proto musely být kolem rozmístěny podpěry. Kmen měl v obvodu sedm a tři čtvrtiny sáhu, koruna dosahovala 66 sáhů a větve byly 10 sáhů dlouhé. Opodál stávala ještě jedna lípa, ale ta se nedochovala. Prastará lípa v bzeneckém zámeckém parku je jednou z hlavních památek města.

Restaurace a ubytování Sokolovna v Bzenci

Na Horním náměstí v Bzenci stojí budova s názvem Sokolovna - je to restaurace s ubytováním. Objekt vznikl v 2. pol. 17. stol. jako panský pivovar. Po roce 1918 došlo k přestavbě na Sokolovnu, otevřena byla od roku listopadu 1921, o čtyči dy později bylo v budově otevřeno i bzenecké kino. Roku 1923 byly přistaveny místnosti hostince a Sokolovna byla dál využívána k různým přednáškám, výstavám a jiným kulturním akcím - tedy vznikl zde takzvaný Kulturní dům Bzenec. Sportovní sály, hostinské místnosti i ubytovací zařízení se v budově využívají dodnes. Budova je jednou z dominant města. Restaurace zde návštěvníkům nabízí tradiční českou a moravskou kuchyni za dobré ceny, menu i minutky. K dispozici jsou salonky, jeden nekuřácký, venkovní kryté posezení. Před restaurací možno parkovat, vaše kola zde také uloží. Interiér s příjemným posezením je řešen v selském stylu, nabízí vám zde pestrý jídelníček chutných klasických českých jídel. Salonky jsou vhodné k pořádání různých akcí a oslav, probíhají zde pravidelné taneční večery. V nadzemním patře je možné ubytování v pokojích se základním vybavením. Mezi pokoji je společná chodba s kuchyňkou a soc. vybavením i sprchami.

Stránky

Partneři a sponzoři Klubu českých turistů

Generální partner

Lesy České republiky a.s.

Partneři

ŠKODA AutoDesert EssenceHAMÉTuristické známkyBoCo

Hlavní partneři

Oborová zdravotní pojišťovna zaměstnanců bank, pojišťoven a stavebnictví - Pečujeme o Vás každou vteřinuČeské dráhy a.s.Author - evropská značka jízdních kolČeská spořitelna a.s.

Partnerské spolky

Asociace A-TOMKST - Klub slovenských turistůPTTK - Klub polských turistů - Polskie towarzysto turystyczno-krajoznawcze OEAV - Oesterreichischer AlpenvereinOesterreichischer TouristenklubFichtelgebirgsverein e.V.Česká asociace Sport pro všechnyFolklorní sdružení České republikySokolJunák – svaz skautů a skautek ČR

Partnerské instituce, organizace a firmy

Český olympijský výborMinisterstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČRMinisterstvo životního prostředí ČRMinisterstvo pro místní rozvoj ČRCzech TourismKonto Bariérykudyznudy.cz - tipy na výletCzeCot - turistický portál České republikyMinisterstvo kultury ČRNárodní památkový úřadMinisterstvo práce a sociálních věcí ČRMinisterstvo zemědělství ČRNárodní zemědělské muzeumTuristické infocentrum KČT To má ŠŤÁVU - Slevy a tipy pro zákazníky Skupiny ČEZ získejte na www.stava.czPlzeňský Prazdroj

WEBARCHIV - archiv českého webuMediální partneři

Časopis TuristaPortál Turistika.czKAPesní KATalogy volného času KAP-KAPortál DŘEVO a STAVBYČasopis MŮŽEŠRegionální televize